• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Hjälp av någon kunnig.

Julgrannen099

Aktiv medlem
Poäng: 2
Blev medlem
21 December 2016
Meddelanden
26
Mottagna reaktioner
0
Poäng
2
Hej. Ställt en fråga tidigare men tycker inte att jag fick något bra svar härifrån.

Det jag undrar är om chansen för mig i juni nästa år att ta ett lån på 70.000kr. Just nu har jag 19 UC förfrågningar. 15 st av dem ska försvinna till Maj. Då har jag 4 st kvar. 2 st är på Entercard på samma summa men fattar inte varför det gjordes två stycken. Dem andra två är Cashbuddy och Lendo. Cashbuddy kommer jag ha betalat av April.

Vad tror ni, någon möjlighet för mig att få lån?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC
H

Hmm

Gäst
Poäng: 0
Du tror det. Vet inte om jag vågar ansöka ifall avslag. Vill inte dra på mig fler UC om jag kan söka till sommar.
Man kan väl ringa och fråga eller hur?

Hade jag varit du så hade jag skaffat kreditkollen på min uc, se vad du har för kreditscore och sedan ringa norwegian, då kan de nog ge dig en bättre preliminär bedömning. Vad är dina total skulder?
 

Julgrannen099

Aktiv medlem
Poäng: 2
Blev medlem
21 December 2016
Meddelanden
26
Mottagna reaktioner
0
Poäng
2
Hade jag varit du så hade jag skaffat kreditkollen på min uc, se vad du har för kreditscore och sedan ringa norwegian, då kan de nog ge dig en bättre preliminär bedömning. Vad är dina total skulder?
Har kollat min kreditscore nån vecka sen. Då låg den på 9.4% nått på mitten. Totala skulder just nu ligger på 65.000 kr.
 

Olle.

Kunnig medlem
Poäng: 197
Blev medlem
3 Januari 2013
Meddelanden
193
Mottagna reaktioner
62
Poäng
197
Om du har en score lägre än 4 i juni så skulle jag söka på Lendo och då tror jag dina möjligheter är mycket goda att få låna 70000:- om du inte är under 4 i score skulle jag vänta lite till innan jag söker. Jag är lite i samma läge som dig och ligger på 4,4 i score nu men man är rädd att dra på sig förfrågningar i onödan, och då får man vänta ett helt år.
 

Julgrannen099

Aktiv medlem
Poäng: 2
Blev medlem
21 December 2016
Meddelanden
26
Mottagna reaktioner
0
Poäng
2
Om du har en score lägre än 4 i juni så skulle jag söka på Lendo och då tror jag dina möjligheter är mycket goda att få låna 70000:- om du inte är under 4 i score skulle jag vänta lite till innan jag söker. Jag är lite i samma läge som dig och ligger på 4,4 i score nu men man är rädd att dra på sig förfrågningar i onödan, och då får man vänta ett helt år.
Måste fan få ett i juni senast. Har en inplanerad utomlandsresa i juli och känner att jag håller på att få panik nu för att få ihop pengarna.
Det enda som en bank skulle se vid en UC är ett kreditkort på Entercard.
 

Olle.

Kunnig medlem
Poäng: 197
Blev medlem
3 Januari 2013
Meddelanden
193
Mottagna reaktioner
62
Poäng
197
När dom där 15 förfrågningarna försvunnit bör du ha en ganska bra score, i alla fall lägre än 4, då bör det vara helt lugnt att få låna 70000:-
Beror iofs på inkomst och så men har svårt att se att du inte skulle få låna 70000:-
 

Julgrannen099

Aktiv medlem
Poäng: 2
Blev medlem
21 December 2016
Meddelanden
26
Mottagna reaktioner
0
Poäng
2
Tjänar runt 300k år 2016. Försvinner UC-förfrågningarna efter ett år på dagen eller försvinner dem efter deras uppdatering mellan 15-20:e varje månad?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp